Podgląd aplikacji - Zarządzanie oświatą
Opis oferty
Zarządzanie oświatą

 

Informacje o studiach

Celem studiów jest przekazanie wiedzy i umiejętności niezbędnych do sprawnej i twórczej organizacji i zarządzania szkołą, placówką oświatową w nowej strukturze systemu edukacji, podnoszenia jakości pracy w placówkach oświatowych oraz planowania regionalnej polityki oświatowej.


Studenci w szczególności zostaną zapoznani z metodologią oraz umiejętnościami kluczowymi z zakresu kierowania placówką i personelem. Studia dają możliwość podnoszenia jakości pracy w placówkach oświatowych oraz planowania regionalnej polityki oświatowej.

Studia prowadzone są w oparciu o aktualne standardy kształcenia:

  1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 lipca 2019 r w sprawie standardów kształcenia przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U z 2019, poz. 1450).
  2. Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 sierpnia 2019 r. w sprawie wymagań jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz.U z 2019, poz. 1661) .
  3. Ustawę –Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce z dnia 20 lipca 2018 (Dz.U. z 2020, poz. 85 z póżn. zm).

Kandydaci na studia podyplomowe muszą posiadać wykształcenie wyższe i legitymować się dyplomem ukończenia studiów I stopnia lub studiów II stopnia, ewentualnie jednolitych studiów magisterskich, oraz dokonania opłaty wpisowego oraz wpłaty za pierwszy semestr.

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów i zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów oraz zdanie egzaminu końcowego

Po ukończeniu studiów podyplomowych i zdaniu egzaminu dyplomowego  absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Tabela opłat:

Opłaty za cały okres studiów 2-semestralnych

Opłata miesięczna  
10 x 320,00 zł = 3 200,00 zł
Jednorazowa opłata
  3 200,00 zł

Studia kierowane są do: dyrektorów szkół; osób zajmujących stanowiska kierownicze w przedszkolach i innych placówkach oświatowo wychowawczych; kandydatów na stanowiska kierownicze w oświacie; nauczycieli zainteresowanych doskonaleniem zawodowym; osób zajmujących się problematyką oświatową w jednostkach samorządu terytorialnego; pracowników nadzoru pedagogicznego; animatorów działań i organizacji oświatowych.

Metody kształcenia

Studia rozwijają umiejętności praktyczne, a zajęcia prowadzone są w organizacjach gdzie student ma możliwość przygotowania praktycznego. Program zawiera aktywizujące metody dydaktyczne, takie jak zajęcia warsztatowe, praktykę zawodową czy wyjazdy studyjne. Zajęcia o charakterze praktycznym gwarantują osiągnięcie konkretnych umiejętności, a ponadto prowadzone są przez osoby, które swoje doświadczenie zawodowe nabyły poza uczelnią.

Kluczowe przedmioty

  • Kierowanie i administrowanie placówkami oświatowymi
  • Zarządzanie kapitałem ludzkim
  • Marketing w oświacie
  • Prawo oświatowe
  • Etyka zawodowa nauczyciela i pracownika samorządowego
  • Technologie informacyjne w zarządzaniu placówką oświatową
  • Nadzór pedagogiczny
  • Negocjacje i mediacje
  • Planowanie i organizowanie placówek oświatowych
  • Zarządzanie finansami w placówce oświatowej
  • Zarządzanie placówkami oświatowymi w warunkach konkurencji
  • Praktyka kierownicza

Sylwetka absolwenta

  • zna teoretyczne i praktyczne podstawy organizowania i zarządzania placówkami oświatowymi,
  • zna strukturę i funkcjonowanie systemu oświaty – cele, podstawy prawne, organizację i funkcjonowanie instytucji oświatowych,
  • potrafi skutecznie planować, kierować i administrować placówką oświatową,
  • potrafi sprawnie posługiwać się normami prawnymi w zakresie oświaty,
  • posiada umiejętność planowania budżetu placówki oświatowej, identyfikowania i wykorzystywania szans związanych z pozyskiwaniem dodatkowych źródeł finansowania działalności placówki oświatowej,
  • wykazuje zaangażowanie w budowaniu dobrej relacji z uczestnikami procesu edukacyjnego opartej na wzajemnym zaufaniu między podmiotami procesu wychowania i kształcenia, rozpoznawania,
  • jest przygotowany do odpowiedzialnego i etycznego pełnienia roli dyrektora szkoły oraz ma potrzebę uzupełniania wiedzy i doskonalenia umiejętności kierowania placówką oświatową.

logo